Villmarka Røros med økning på +29% i Google

Villmarka Røros styrker nettbutikken

Sportsbutikken Villmarka Røros ønsket å styrke egen posisjon på nett og tiltrekke mer kvalifiserte besøk til nettsidene. Sammen lagde vi en skreddersydd SEO-strategi for å forbedre den organiske synligheten i søkemotorene.

Vi i Villmarka Røros takker Bjørn Marius Narjord og Intent SEO for fantastisk hjelp med nettbutikken. Bjørn Marius er dyktig, ryddig og flink til å forklare på en forståelig måte. Vi er svært takknemlige for det gode samarbeidet!

VILLMARKA RØROS

Nøkkeltall

+29%

Økning synlighet

+109% 

CTR

+132%

Visninger

Utfordringen


Villmarka Røros ønsket å nå ut bredere til relevante målgrupper med godt innhold. De hadde ikke så mye innhold i form av artikler og guider. Tema som kulde, ull, tur og påkledning er viktig for nettbutikken.

Med mange produktsider og mye innhold var det behov for å se på internlenker, titler og produktbeskrivelser.

Nettstedet slet også med blokkeringer i nettsidekartet og robot.txt, i tillegg til problemer med mobilindeksering, noe som hindret at viktige sider rangerte i søk.

Hva gjorde vi?

Med utgangspunkt i disse tingene gjorde vi flere tiltak høsten 2024.

  • Vi opprettet en egen blogg og publiserte flere omfattende artikler som dekket sentrale tema. Dette styrket posisjonen som en pålitelig kunnskapsleverandør innen sine kjerneområder.
  • I samarbeid med teamet hos Villmarka Røros tilpasset vi titler, overskrifter og metabeskrivelser for å treffe de riktige søkeordene. Vi hentet inn spesifikk informasjon fra leverandøren for å sikre at tekstene ble presise og relevante.
  • Selskapet bygde solide interne lenker fra de temabaserte artiklene til produktsidene, noe som forbedret nettstedets struktur og navigasjon.
  • Vi identifiserte tekniske feil som hindret rangeringen og la frem planer for å rette opp disse utfordringene, med særlig fokus på mobilindeksering og optimalisering av nettsidekart samt robot.txt.

Resultater

Tiltakene ga flere målbare forbedringer.

  • Den organiske trafikkverdien økte med 29% på 6 måneder. Verdien steg på den organiske synligheten fra juni 2024 til januar 2025.
  • Nettbutikken når bredere ut til nye målgrupper med nyttestoff og guider som skaper mer trafikk og styrker produktsidene.
  • Brukerne finner nettstedet enklere og kan navigere og engasjerte seg mer i innholdet. Dette forsterker Villmarka Røros sine organiske posisjoner på nett.

Få oversikt over egen synlighet i dag

I et godt samarbeid med de ansatte i Villmarka Røros klarte vi å sette SEO-strategien ut i livet. Vi forsterket den organiske synligheten, og økte verdien på den organiske synligheten. Selskapet styrket egne posisjoner gjennom forbedring av tekstproduksjonen, optimalisering av tekniske elementer og forsterking av det som allerede finnes av innhold og sidestruktur.

Bjørn Marius Narjord SEO-rådgiver