SEO-tjenester:
Slik oppnår du ekte vekst og resultater (uten at du må lure på om arbeidet gir deg effekt)


En ting er sikkert: Et SEO-prosjekt er alltid unikt, og påvirkes av forskjellige variabler og faktorer. Derfor er det viktig å finne suksessfaktorene for akkurat deg.

Vil du ta en posisjon i markedet ditt med innhold som engasjerer kundene dine, og som oppnår relevant synlighet i Google? Se hvordan jeg kan hjelpe deg med dette.

Bjorn-Marius-Narjord-Intent-SEO-Digital-Intentbloggen

Hvorfor er SEO viktig for en bedrift eller virksomhet?

SEO handler om å gjøre potensielle kunder oppmerksom på deg og din virksomhet. Synlighet i søkemotorer er nøkkelen til å lykkes med dette.

Dette handler SEO egentlig om:

  • Norske innbyggere bruker over 200 minutter på internett hver dag.
  • Vi søker i Google over 50 millioner ganger per døgn.
  • Hver av oss søker i snitt 10 ganger per dag. Vi søker informasjon, handler, kommuniserer, finner opplysninger og blir underholdt.
  • Bortimot alle kjøpsprosesser starter i Google. Hva finner folk når de søker på deg eller det du selger eller tilbyr?

Kjøpsprosessene starter i Google

1
Et-bedre-nettsted-for-bedrifter-gir-okt-trafikk-i-sokemotoren.-Sokemotoroptimalisering-er-nokkelen

90 prosent av alle kjøpsprosesser starter i dag på Google. Vi søker opp det vi ønsker å kjøpe, enten det er varer eller tjenester. 

Kundene gjør research før beslutning

2
Sokemotoroptimalisering-gir-god-avkastning-og-potensielt-flere-kunder-og-mer-bevissthet

Kundene har makten og gjør research på nett før de kontakter en leverandør. I Norge har Google 97 prosent av markedet.

Konkurrentene dine kan komme først

3
Fa-flere-besokende-til-nettsiden-din

Har du ikke rigget deg for å møte brukermønstrene i digitale kanaler, kan kundene dine fort velge en av dine konkurrenter.

SEO Casestudie: 357% vekst i Google på 36 uker!

Det siste året har jeg skapt stor organisk vekst i søkemotoren, og dette er noe jeg også kan hjelpe deg med. Basert på egne erfaring, testing og ekte resultater kan du også lykkes med søkemotoroptimalisering. 

Hvordan kan en bedrift posisjonere seg i sitt eget marked med SEO?

SEO tjenester innebærer flere ulike deler som SEO-strategi, teknisk SEO og SEO analyse. Trafikk via SEO avhenger av flere faktorer, men godt innhold vil som regel alltid være det viktigste å fokuserer på innenfor SEO. Nettsider har ofte for lite fokus på søkeord og oppbygging av innhold med høy kvalitet.

  • Det publiseres haugevis av sider og artikler hver dag som ingen ser.
  • Vil du ta en ekte posisjon og formidle din kunnskap og tjenester slik at det virkelig teller?
  • For å gjøre det må du skille deg vesentlig ut fra det alle andre gjør.

Hvordan oppnå gode resultater med SEO?

Organisk synlighet i søkemotorer kan gi deg mer verdi enn andre kanaler for potensielle kunder som retter blikket mot organisk trafikk og søkemotoroptimalisering (SEO).

Mengde og kvaliteten på innholdet betyr mye

Hvis nettstedet ditt kun har noen få informasjonssider og ingen blogg med artikler eller guider, vil det i utgangspunktet være som å starte fra bunnen av. Nettstedet vil trenge mange nye artikler av høy kvalitet. Disse bør produseres i løpet av minimum 6-12 måneder. 2-3 nye artikler i en gitt periode er et absolutt minimum.

onsker-du-å-lykkes-med SEO?

Etter et halvt år rangerte jeg nr 1 i Norge for «søkemotoroptimalisering hjelp». Jeg ønsker at du skal få økt synlighet i søkemotorer.

Hva som er gjort av SEO tidligere avgjør

Hvis nettstedet har tidligere innhold av lav kvalitet, kan det hende at det ikke kan se noen SEO-effekt før mye av dette innholdet er bearbeidet og foredlet til det bedre.

Et nettsted som allerede har rundt 50-100 artikler av høy kvalitet som leverer noe trafikk, vil ha en klar SEO-fordel fremfor et nettsted uten en egen blogg. I så fall kan du forvente at nettstedet ditt oppnår de første SEO-resultatene etter 2-3 måneder.

Søkemotoroptimalisering (SEO) tar tid!

(Men arbeidet er verdt det)

SEO-tjenester kan være komplekse, og det kan sikkert være vanskelig for kunder å vite hva som faktisk gir resultater. Økt synlig i Google er gjerne det en tenker på når det gjelder søkemotoroptimalisering (SEO).

  • SEO handler om god analyse av nettsiden din for riktig optimalisering av nettstedet.
  • Derfor bruker jeg tiltak og aktivitet innenfor analyse, og optimalisering slik at du får riktig hjelp med SEO.
  • Dette blir synlig gjennom de tiltak vi gjør for å posisjonere nettsiden din i søkemotorene.

Innholdet ditt er nøkkelen

Innholdet ditt blir i de fleste tilfeller avgjørende. En bedrift kan med en solid nettside bygge en solid posisjon i søk på egne premisser. Med systematisk arbeid over tid får du mer verdi av posisjoner du opparbeider deg. Dette gir mer trafikk og økt måloppnåelse.

Intent-seo-tjenester

Bedrifter i Norge har for lite synlighet og for lite organisk trafikk

Derfor er jobben med søkeord for en nettside viktig for å lykkes med bedre synlighet og god organisk posisjonering. Jeg jobber derfor mye med dette som fokus på ditt nettsted.

SEO-tjenester som hjelper deg som kunde

Relevant synlighet for bedrifter avhenger av gode resultater og analyser, for et bedre nettsted. Dette vil gi et mye sterke verktøy for å lykkes med søkemotoroptimalisering (SEO).

Verktøy som Google Analytics og Google Search Console er sentrale i analysearbeidet. Søkeord er bærende elementer for hvordan en bedrift kan posisjonere seg med sin nettside.

vaare-kunder-faar-stor-verdi-av-sokemotoroptimalisering

Pass på dette når du jobber med organisk søk

Lag sider primært for brukere, ikke for søkemotorer

Ikke prøv å lure brukerne dine. Unngå triks som er ment for å forbedre rangering av søkemotorer. Tenk på hva som gjør nettstedet ditt unikt, verdifullt og engasjerende. Få nettstedet til å skille seg ut positivt fra andre i din bransje!

Hastighet på dine sider blir stadig viktigere

Nå kommer også Google med nye rangeringsfaktorer i for både brukeropplevelse, lastetid og innholdskvalitet sett under ett. 

Bruk innsikten du har tilgang til

Den som i større grad utnytter dataanalyse vil få en uvurderlig fordel i sitt marked. Innsikt og mulighet for å tolke egne data blir i økende grad avgjørende, også for mindre bedrifter. 

For SEO blir strategi også mer viktig framover

Det å rigge sine kanaler for langsiktig arbeid og vekst krever mer enn en teknisk nettløsning. Du må finne ut hva som fungerer for nettopp deg. 

Hva gjør vi for våre kunder innenfor SEO?

Våre SEO-tjenester gir deg mer verdi fra søkemotorene. Et viktig utgangspunkt er en god SEO-analyse. Tjenester tilknyttet søkemotoroptimalisering blir mer etterspurt framover. Krav til analyse og innholdsproduksjon blir større.

Våre SEO-tjenester gir deg mer verdi fra søkemotorene

Dette er noen av tjenestene vi tilbyr. SEO-tjenester som skaper gode resultater over tid.

Teknisk SEO-Audit

Audit av innhold for SEO

Optimalisering av SEO-innhold

Hvordan jobbe godt med SEO?

Det er mange retningslinjer å følge med søkemotoroptimalisering. Her er noen "does and dont`s".

Riktig

  • Lag kvalitetsinnhold som brukerne har nytte av
  • Skriv for mennesker ikke søkemotorene
  • Lag god struktur og forståelig navigasjon
  • Hastighet på dine sider er viktigere enn noen gang

Uheldig

  • Manipulering og spam av linker  
  • Duplikater og tynt innhold
  • Tunge bilder, grafikk og trege sider
  • Presentere ulikt innhold til mennesker og søkemotor 

Dette er bare noen få men viktige punkter å jobbe etter. Google har langt over 200 ulike rangeringsfaktorer. Søkemotoroptimalisering handler i dag om troverdighet, kvalitet på innholdet du produserer, og gode prinsipper for hastighet og brukervennlighet for søkemotorer. 


Fokuser på å dele fagkunnskapen din og lag innhold som folk har reell nytte av! Ønsker du hjelp med dette bistår jeg deg gjerne.

Ønsker du å styrke din tilstedeværelse i Google?

Jeg hjelper deg hvert steg på veien til optimalisering av din kunnskap, dine varer eller tjenester.

Send en melding i skjema om du har spørsmål om SEO, om du trenger hjelp med dette eller om det er noe annet du lurer på om temaet.

Ofte stilte spørsmål om SEO-tjenester

Hva er SEO og hvorfor er det viktig?

Hva omhandler teknisk SEO?

Hvordan jobber et SEO byrå?

Et SEO-byrå jobber med ulike tjenester innenfor søk i Google. Her finner du råd om valg av byrå.

Hvordan markedsføre på Google?

Hva er SEO-arbeid?

Tenk på hva som gjør nettstedet ditt unikt, verdifullt og engasjerende. Få nettstedet til å skille seg ut positivt fra andre i din bransje!

Hva koster SEO?

Dette varierer fra prosjekt til prosjekt. Her kan du lese min guide om pris på SEO i 2023.

Hvordan bør jeg gjøre SEO-analyse?

Analyse av søkemotoroptimalisering handler om hvordan du kan lykkes med å bli synlig i Google. Les hvordan du kan gjøre analyse her.

Hvordan få flere kunder med organisk synlighet?

Hva er SEO-markedsføring? Les mer om hva som gir mer trafikk og flere kunder.

Hvordan jobbe med SEO?

En nyttig test er å spørre: "Hjelper dette brukerne mine? Ville jeg gjøre dette hvis søkemotorer ikke eksisterte?"

Hvordan finner jeg gode SEO-tips?

Ser du etter gode SEO-tips? Her finner du praktiske tips om søkemotoroptimalisering.

Hva er SEO-verktøy?

Få full oversikt over verktøy i denne listen.

Hvordan fungerer SEO-optimalisering?

Hvordan få mest ut av SEO? Og hva kan du gjøre for å komme flere knepp foran konkurrentene? Her kan du lese mer om optimalisering av SEO.