SEO-tjenester:
Slik oppnår du ekte vekst og resultater (uten at du må lure på om arbeidet gir deg effekt)
En ting er sikkert: Et SEO-prosjekt er alltid unikt, og påvirkes av forskjellige variabler og faktorer. Derfor er det viktig å finne suksessfaktorene for akkurat deg.
Vil du ta en posisjon i markedet ditt med innhold som engasjerer kundene dine, og som oppnår relevant synlighet i Google? Se hvordan jeg kan hjelpe deg med dette.
Hvorfor er SEO viktig for en bedrift eller virksomhet?
SEO handler om å gjøre potensielle kunder oppmerksom på deg og din virksomhet. Synlighet i søkemotorer er nøkkelen til å lykkes med dette.
Dette handler SEO egentlig om:
Kjøpsprosessene starter i Google
90 prosent av alle kjøpsprosesser starter i dag på Google. Vi søker opp det vi ønsker å kjøpe, enten det er varer eller tjenester.
Kundene gjør research før beslutning
Kundene har makten og gjør research på nett før de kontakter en leverandør. I Norge har Google 97 prosent av markedet.
Konkurrentene dine kan komme først
Har du ikke rigget deg for å møte brukermønstrene i digitale kanaler, kan kundene dine fort velge en av dine konkurrenter.
SEO Casestudie: 357% vekst i Google på 36 uker!
Det siste året har jeg skapt stor organisk vekst i søkemotoren, og dette er noe jeg også kan hjelpe deg med. Basert på egne erfaring, testing og ekte resultater kan du også lykkes med søkemotoroptimalisering.
Hvordan kan en bedrift posisjonere seg i sitt eget marked med SEO?
SEO tjenester innebærer flere ulike deler som SEO-strategi, teknisk SEO og SEO analyse. Trafikk via SEO avhenger av flere faktorer, men godt innhold vil som regel alltid være det viktigste å fokuserer på innenfor SEO. Nettsider har ofte for lite fokus på søkeord og oppbygging av innhold med høy kvalitet.
Hvordan oppnå gode resultater med SEO?
Organisk synlighet i søkemotorer kan gi deg mer verdi enn andre kanaler for potensielle kunder som retter blikket mot organisk trafikk og søkemotoroptimalisering (SEO).
Mengde og kvaliteten på innholdet betyr mye
Hvis nettstedet ditt kun har noen få informasjonssider og ingen blogg med artikler eller guider, vil det i utgangspunktet være som å starte fra bunnen av. Nettstedet vil trenge mange nye artikler av høy kvalitet. Disse bør produseres i løpet av minimum 6-12 måneder. 2-3 nye artikler i en gitt periode er et absolutt minimum.
Etter et halvt år rangerte jeg nr 1 i Norge for «søkemotoroptimalisering hjelp». Jeg ønsker at du skal få økt synlighet i søkemotorer.
Hva som er gjort av SEO tidligere avgjør
Hvis nettstedet har tidligere innhold av lav kvalitet, kan det hende at det ikke kan se noen SEO-effekt før mye av dette innholdet er bearbeidet og foredlet til det bedre.
Et nettsted som allerede har rundt 50-100 artikler av høy kvalitet som leverer noe trafikk, vil ha en klar SEO-fordel fremfor et nettsted uten en egen blogg. I så fall kan du forvente at nettstedet ditt oppnår de første SEO-resultatene etter 2-3 måneder.
Søkemotoroptimalisering (SEO) tar tid!
(Men arbeidet er verdt det)
SEO-tjenester kan være komplekse, og det kan sikkert være vanskelig for kunder å vite hva som faktisk gir resultater. Økt synlig i Google er gjerne det en tenker på når det gjelder søkemotoroptimalisering (SEO).
Innholdet ditt er nøkkelen
Innholdet ditt blir i de fleste tilfeller avgjørende. En bedrift kan med en solid nettside bygge en solid posisjon i søk på egne premisser. Med systematisk arbeid over tid får du mer verdi av posisjoner du opparbeider deg. Dette gir mer trafikk og økt måloppnåelse.
Bedrifter i Norge har for lite synlighet og for lite organisk trafikk
Derfor er jobben med søkeord for en nettside viktig for å lykkes med bedre synlighet og god organisk posisjonering. Jeg jobber derfor mye med dette som fokus på ditt nettsted.
SEO-tjenester som hjelper deg som kunde
Relevant synlighet for bedrifter avhenger av gode resultater og analyser, for et bedre nettsted. Dette vil gi et mye sterke verktøy for å lykkes med søkemotoroptimalisering (SEO).
Verktøy som Google Analytics og Google Search Console er sentrale i analysearbeidet. Søkeord er bærende elementer for hvordan en bedrift kan posisjonere seg med sin nettside.
Pass på dette når du jobber med organisk søk
Lag sider primært for brukere, ikke for søkemotorer
Ikke prøv å lure brukerne dine. Unngå triks som er ment for å forbedre rangering av søkemotorer. Tenk på hva som gjør nettstedet ditt unikt, verdifullt og engasjerende. Få nettstedet til å skille seg ut positivt fra andre i din bransje!
Hastighet på dine sider blir stadig viktigere
Nå kommer også Google med nye rangeringsfaktorer i for både brukeropplevelse, lastetid og innholdskvalitet sett under ett.
Bruk innsikten du har tilgang til
Den som i større grad utnytter dataanalyse vil få en uvurderlig fordel i sitt marked. Innsikt og mulighet for å tolke egne data blir i økende grad avgjørende, også for mindre bedrifter.
For SEO blir strategi også mer viktig framover
Det å rigge sine kanaler for langsiktig arbeid og vekst krever mer enn en teknisk nettløsning. Du må finne ut hva som fungerer for nettopp deg.
Hva gjør vi for våre kunder innenfor SEO?
Våre SEO-tjenester gir deg mer verdi fra søkemotorene. Et viktig utgangspunkt er en god SEO-analyse. Tjenester tilknyttet søkemotoroptimalisering blir mer etterspurt framover. Krav til analyse og innholdsproduksjon blir større.
Våre SEO-tjenester gir deg mer verdi fra søkemotorene
Dette er noen av tjenestene vi tilbyr. SEO-tjenester som skaper gode resultater over tid.
Teknisk SEO-Audit
Audit av innhold for SEO
Optimalisering av SEO-innhold
Hvordan jobbe godt med SEO?
Det er mange retningslinjer å følge med søkemotoroptimalisering. Her er noen "does and dont`s".
Riktig
Uheldig
Dette er bare noen få men viktige punkter å jobbe etter. Google har langt over 200 ulike rangeringsfaktorer. Søkemotoroptimalisering handler i dag om troverdighet, kvalitet på innholdet du produserer, og gode prinsipper for hastighet og brukervennlighet for søkemotorer.
Fokuser på å dele fagkunnskapen din og lag innhold som folk har reell nytte av! Ønsker du hjelp med dette bistår jeg deg gjerne.
Ønsker du å styrke din tilstedeværelse i Google?
Jeg hjelper deg hvert steg på veien til optimalisering av din kunnskap, dine varer eller tjenester.
Send en melding i skjema om du har spørsmål om SEO, om du trenger hjelp med dette eller om det er noe annet du lurer på om temaet.
Ofte stilte spørsmål om SEO-tjenester
Her kan du finne alt du trenger å vite om søkemotoroptimalisering.
Her kan du finne alt du trenger om teknisk SEO.
Et SEO-byrå jobber med ulike tjenester innenfor søk i Google. Her finner du råd om valg av byrå.
Les om søkemotormarkedsføring her.
Analyse av søkemotoroptimalisering handler om hvordan du kan lykkes med å bli synlig i Google. Les hvordan du kan gjøre analyse her.
Hva er SEO-markedsføring? Les mer om hva som gir mer trafikk og flere kunder.
En nyttig test er å spørre: "Hjelper dette brukerne mine? Ville jeg gjøre dette hvis søkemotorer ikke eksisterte?"
Ser du etter gode SEO-tips? Her finner du praktiske tips om søkemotoroptimalisering.